суботу, 16 лютого 2013 р.

Розвиток творчої особистості інформаційно-комунікаційними технологіями

Значний вплив на розвиток творчої особистості відграють інформаційно-комунікаційні 
технології, без яких неможливо існувати в сучасному світі.
Застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні – одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. Нові технології навчання на основі інформаційних і комунікаційних дозволяють інтенсифікувати освітній процес, збільшити швидкість сприйняття, розуміння та глибину засвоєння величезних масивів знань.

Інформатика
Учні Єлізарівської СЗШ починають знайомство з ІКТ у початковій школі при вивченні програми пропедевтичного курсу інформатики «Шукачі скарбів» та «Сходинки до інформатики», а закріплюють та поглиблюють отримані знання вже на уроках інформатики у 9-11 класах.
Одним із цікавих факультативів школи є факультатив «Основи програмування», який діяв у 2010-2011 н. р. для учнів 9 класу. Його  головна мета  - дати уявлення про ідеї обєктно-орієнтованого програмування, про основні правила і методи складання, редагування та виконання програм в обєктно-орієнтованому та візуальному середовищах програмування, виробити вміння і навички, необхідні для раціонального використання методів інформатики для розвязування математичних задач, а також використання математичних методів в інформатиці. Саме він став підготовчим для учнів 11 класу 2012-2013 н. р., які вивчали на уроках інформатики тему «Основи обєктно-орієнтованого програмування»
Курси за вибором
Розвиткові здібностей учнів сприяють різноманітні курси за вибором, а саме:
  • Основи Інтернету
  • Основи веб-дизайну
  • Основи створення комп’ютерних презентацій
  • Основи візуального програмування
  • Основи комп’ютерної графіки .

В 2011-2012 н. р. учні обрали такі програми: Основи візуального програмування  – 11 клас, Основи веб-дизайну10 клас.
В 2012-2013 н. р. учні обрали такі програми: Основи створення комп’ютерних презентацій – 9 клас, Основи веб-дизайну10 клас
Гурток інформаційно – комунікаційних технологій «Інтершкола»
6 років на базі Єлізарівської СЗШ існував гурток інформаційно – комунікаційних технологій «Інтершкола», який розпочав діяти 26 жовтня 2006р..
За цей час пройшли курс навчання і отримали сертифікати 50 учнів.
Навчальний курс триває 24 навчальних місяці ,  на протязі якого навчаються такі модулі:
1.Windows
2. Тестові редактори
3. Інтернет
4. Електронні таблиці
5. Електронні презентації
6. ПК  для досвідченого користувача
7. Основи Веб – дизайну  Photo shop
8. Основи Веб – анімації Flfsh
9. Основи Веб – програмування. Сучасні технології розробки та супроводу Веб – проекту.
Саме заняття умовно можна розбити на 3 частини:
І  частина – підготовка учня до самостійної роботи
ІІ частина – самостійна робота з мультимедійними навчальними матеріалами.
ІІІ частина -  творча робота над проектом.
Робота гуртка організована таким чином, що учень не отримує нові знання готовими, а сам здобуває їх. Дитина вчиться самостійно працювати з навчальними матеріалами, у неї розвивається інтерес до подальшої самоосвіти, до використання сучасних технологій. Це позитивно впливає на її впевненість у власних силах та можливостях. До того ж,  контроль знань проводиться відразу за допомогою практичних завдань, тестів, симуляторів тощо.
Вчитель не нав’язує знання, а допомагає здобути їх самостійно.
Моніторинг учнів показує, що найбільше їм подобається створювати електронні презентації та різноманітні проекти після вивчення кожного модуля.
Крім того, навчання в Інтершколі допомагає учням поповнити свої знання із інших дисциплін. Адже вони розробляють проекти на різноманітні теми. Зокрема, з історії, математики, географії, зарубіжної літератури, хімії тощо.
Захищаючи проекти учні активно дискутують, запитують один одного, обговорюють основні питання того чи іншого модуля, що виховує в учнів культуру спілкування, сприяє формуванню сучасного світогляду, навичок самоосвіти і самостійного наукового пізнання, розвитку творчих здібностей та  досвіду самореалізації особистості.
Гурток «Комп’ютерна графіка»  є, мабуть, найбільш цікавим і захоплюючим. Майже всім дітям притаманне бажання малювати, передавати за допомогою візуальних образів свої почуття та емоції. Тому навчання комп’ютерної графіки зазвичай не потребує додаткової мотивації, а найважливішим завданням вчителя стає вибір оптимальної методики викладання. Таке завдання може виявитися далеко не тривіальним, якщо врахувати специфіку цієї дисципліни. З одного боку, професійних програмних засобів для роботи з графікою не так багато. Фактично є два загальновизнаних «серйозних» графічних редактори: растровий Photoshop  і векторний CorelDraw. Володіти ними на достатньому рівні  нині мають представники багатьох популярних професій – дизайнери, оформлювачі, веб-майстри, тож відмовитися від їх вивчення в межах курсу неможливо. З іншого боку, згадані програми мають надзвичайно багато функцій, і розібратися в їх розмаїтті початківцю нелегко. Безумовно, необхідний пропедевтичний рівень, вивчення основних засобів та методів комп’ютерної графіки на прикладі простих і, бажано, вже знайомих учневі програм. Саме такий принцип сповідується програмою гуртка.
Отже, гурток «Комп’ютерна графіка» розвиває в учнів творчі здібності, а декому навіть допомагає зробити перший крок до вибору майбутньої професії. Наприклад, вихованка гуртка Єфіменко  Анна мріє про професію веб-дизайнера.
Гурток «Комп’ютерна графіка» на базі Єлізарівської школи працює уже 2 роки. За цей час вихованці приймали участь у різноманітних конкурсах («Комп’ютерна графіка», «Мікроша», «Космічні фантазії»), створювали тематичні виставки, розробляли та захищали міні-проекти.
Використовуються різні форми та методи роботи, особливо значущим з яких є «метод проектів». «Усе, що я пізнаю, я знаю, для чого це мені треба і де і як я  можу ці знання застосувати» - от основна теза сучасного розуміння методу проектів.
Програма гуртка дає можливість учням не тільки здобути певні знання певного курсу, а також допомагає оволодіти основними навичками використання інформаційно-комунікаційних технологій.
Міжнародний конкурс з інформатики та комп’ютерної грамотності “Бобер”
У конкурсі можуть брати участь усі бажаючі учні 4– 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів усіх форм власності. Конкурс проводиться в чотирьох вікових групах: БОБРЕНЯТКО – для учнів 4-5 класів, БОБРЕНЯ – для учнів 6 –7 класів; БОБРИК – для учнів 8 – 9 класів; БОБЕР – для учнів 10-11 класів.
Єлізарівська школа почала приймати участь у цьому цікавому конкурсі з 2010 року і з кожним роком набуває все більшої популярності. Адже кількість учасників змінюється: 2010 рік – 5 учасників з двох вікових категорій: Бобрик та Бобер, 2011 рік – 15 учнів (Бобрик та Бобер), 2012 рік – 18 учнів з різних усіх 4-х вікових груп.
Конкурс та рік проведення
Кількість учасників
Добрий результат
Відмінний результат
Міжнародний конкурс з інформатики та комп’ютерної грамотності “Бобер”
2010 рік
5
2
-
2011 рік
15
5

2012 рік
18
?
?

Немає коментарів:

Дописати коментар